Πόζναν ,Πολωνία !! Ένας οικονομικός προορισμός για ΠΣΚ

Το Πόζναν βρίσκεται στη Πολωνία και είναι από τις παλιότερες πόλεις της χώρας και για ένα μικρό διάστημα και πρωτεύουσα της. Είναι ενας φθηνός προορισμός με έντονη νυχτερινή ζωή καθως έχει αρκετούς φοιτητές και πολλά μαγαζιά για διασκέδαση και για φαγητό. Είναι επισης και ένας από τους νέους προορισμούς της Ryanair όπου μας δίνει την ευκαιρία να ταξιδέψουμε από μόλις 20€ κάνοντας τον έναν ιδανικό οικονομικό προορισμό για ΠΣΚ. Στο Πόζναν βρέθηκαν πρόσφατα ο Βασίλης και η Ειρήνη και παρακάτω μας περιγράφουν την ταξιδιωτική τους εμπειρία. .

1η μέρα / 26 Ιανουαρίου

Το ταξίδι μας για το Πόζναν ξεκίνησε! Η πτήση μας ήταν με την Ryanair και τα αεροπορικά κόστισαν μόλις 30€ το άτομο με επιστροφή. Μετά από 2 ώρες και τρία τέταρτα φτάσαμε στην όμορφη πόλη της Πολωνίας στις 17:00 (ώρα Ελλάδας) αλλά επειδή εκεί υπάρχει διαφορά μιας ώρας, το ρολόι έδειχνε 16:00. Στο αεροδρόμιο του Πόζναν μπορεί κανείς να κάνει αλλαγή νομίσματος διότι η Πολωνία χρησιμοποιεί το ζλότι ως νόμισμα και όχι το ευρώ (1 ευρω=4,15 ζλοτι) αλλά η προμήθεια που κρατούν εκεί είναι αρκετά μεγάλη, γιαυτο προτιμήσαμε τα συναλλακτήρια στην κεντρική πλατεία του Πόζναν. Επίσης, όλα τα μαζαγιά και τα ταξί έχουν μηχάνημα pos. Οπότε αν δεν θέλει κάποιος να  κάνει την αλλαγή νομίσματος, μπορεί να κάνει τις πληρωμές του με κάρτα πληρώνοντας το ποσό που του αναλογεί !

Οι επιλογές για τη μεταφορά μας από το αεροδρόμιο προς το ξενοδοχείο, στο κέντρο της πόλης ήταν δύο:ταξί, το οποίο έπαιρνε περίπου 12 ευρώ (50 ζλότι)για μια διαδρομή 20-25 λεπτών ή λεωφορείο, όπου η τιμή δύο εισιτηρίων (με ισχύ 40 λεπτών για όλα τα μέσα μεταφοράς) ήταν 2 ευρώ περίπου (9,5 ζλότι). Στο Πόζναν, δεν υπάρχει μετρό αλλά μόνο λεωφορεία και τραμ. Τα δρομολόγια όμως είναι πολύ συχνά! Φτάνουμε λοιπόν στο ξενοδοχείο μας το οποίο είναι το ibiz Poznan stare miasto (κόστος 79€ /3 βράδια) ,τακτοποιούμε τα πράγματα και κάνουμε μια πρώτη βόλτα στην Κεντρική Πλατεία της πόλης. Στα πολωνικά, η πλατεία αυτή λέγεται stary rynek, που σημαίνει παλιά αγορά γιατί εκεί, πριν πολλά χρόνια, έμποροι πουλούσαν παραδοσιακά προϊόντα! Σημερα τα κτίρια της πλατείας λειτουργούν ως καφετέριες,εστιατόρια, κλαμπ-μπαρ ή ως τουριστικά μαγαζιά! Η πλατεία όλη, υπέροχα φωτισμένη και η πρώτη εντύπωση από αυτήν και τα κτίρια της ηταν εξαιρετική!

Η επιλογή μας για φαγητό ήταν το tapas bar, ένα μαγαζί μικρό αλλά πολύ ζεστό.Η Πολωνία φημίζεται ιδιαίτερα για τις πατάτες, τις σούπες της,το ξινολάχανο, το κρέας της και τα pierogi, ζυμαρικά που πριν τα ψήσουν τα βράζουν και τη γέμιση την επιλέγουμε εμείς. Για δύο κυρίως πιάτα,μια σαλάτα,ένα ορεκτικό με πατάτες και δύο μπύρες πληρώσαμε 20 ευρώ, δηλαδή 83 ζλότι.Γενικά, κάπου εκεί κυμαίνονται οι τιμές  στα εστιατόρια για ένα γευμα δύο ατόμων.

2η μέρα / 27 Ιανουαρίου
Ξυπνήσαμε νωρίς για να απολαύσουμε την Κεντρική Πλατεία του Ποζναν στο φως της ημερας. Στις 11:45 είχε ήδη μαζευτεί πλήθος τουριστών μπροστά απο το κτίριο του δημαρχείου  για να παρακολουθήσουν το περιβόητο τσούγκρισμα των κεράτων δύο γιδιών στην κορυφή του κτιρίου. Αυτό είναι ένα έθιμο που γίνεται κάθε μέρα στις 12 το μεσημέρι και στηρίζεται σε έναν θρύλο. Σύμφωνα με αυτόν, είχε ξεσπάσει μια φωτιά στο δημαρχείο και δύο γίδια για να προσελκύσουν την προσοχή των ανθρώπων και να σβήσουν τη φωτιά, άρχισαν να τσουγκριζουν τα κέρατά τους!

Επειτα από αυτο,κάναμε επίσκεψη στο πάρκο Cytadela, το μεγαλύτερο πάρκο του Πόζναν, το οποίο περιλαμβάνει και δύο μουσεία, το Μουσείο στρατού και το Μουσείο εξοπλισμών. Είναι τεράστιο και δεν μπορέσαμε να το γυρίσουμε όλο, όμως η μεγάλη  έκταση της πρασιναδας του πάρκου σε συνδυασμό με το ιστορικό ενδιαφέρον, μας προκάλεσε μεγάλο θαυμασμό! Στη συνέχεια, λόγω του ότι ο ήλιος πέφτει σχετικά νωρίς τους μήνες του χειμώνα (στις 5 είχε ήδη νυχτώσει)δεν είχαμε περιθώριο για αλλη βολτα!

Καθίσαμε για φαγητό στην πλατεία του Πόζναν,στο εστιατόριο podkoziolek,απέναντι απο το δημαρχείο. Αυτο το εστιατόριο το τιμήσαμε δύο διαφορετικές μέρες λόγω της ζεστασιάς του, των γεύσεων και της ευγένειας του προσωπικού. Οι τιμές φυσικά πολύ καλές για την ποσότητα που προσφέρει, περίπου 20 ευρώ και πάλι. Πιο αργά το βράδυ ,περάσαμε από τον μεγάλο πεζόδρομο Polwiejsk, με όλα τα καταστήματα και δύο εμπορικά κέντρα!!Εκεί βρίσκεται η κεντρική αγορά της πόλης!

Ακολούθησε κοκτέιλ στο μπαρ tequilarnia στην κεντρική πλατεία, η οποία λόγω Σαββάτου βούλιαζε απο κόσμο όλων των ηλικιών και κυρίως φοιτητόκοσμο. Στο μπαρ που πηγαμε, μπορούσε κανείς να δοκιμάσει φοβερά  κοκτέιλ με βασικό ποτό την τεκίλα και άλλα κοκτέιλ κλασικα σε πολύ προσιτές τιμές (6-8 ευρω, δηλαδή 25-30 ζλότι). Το συγκεκριμένο μαγαζί έχει και εκπληκτικά burger για όσους θέλουν να συνδυάσουν το κοκτέιλ και τη μπύρα τους με φαγητό. Ωστόσο, εμείς για φαγητό προτιμήσαμε  ένα απο τα πολλα μαγαζιά του Πόζναν που τηγανίζουν και προσφέρουν μόνο πατάτες. Στο fry-day (ημέρα της πατατας) μπορούσαμε να επιλέξουμε πατάτες τηγανιτές με οποιοδήποτε γαρνίρισμα εμείς επιθυμούσαμε!!Από λιωμένο τυρί και μπέικον μέχρι κιμά και περίεργες σως...ή όλα αυτά σε συνδυασμό!!

3η μέρα / 28 Ιανουαρίου
Επιλέξαμε να κάνουμε βόλτα στη λίμνη Μάλτα. Πρόκειται για μια μεγάλη τεχνητή λίμνη που βρίσκεται σε ένα όμορφο, καταπράσινο μέρος. Εκεί έχουν πραγματοποιηθεί παγκόσμια πρωταθλήματα κωπηλασίας και καγιάκ ενώ παράλληλα περιλαμβάνει μία μικρή τεχνητή πίστα για σκι. Αφού κάναμε όλο το γύρο της λίμνης με τα πόδια, επισκεφτήκαμε τον καθεδρικό ναό του Αγίου Πέτρου και Παύλου. Επιβλητικό κτίριο, πολύ μεγάλο που προκαλεί δέος. Βρίσκεται στο Ostrów Tumski, ένα μικρό νησάκι το οποίο περιβάλλεται απο τον ποταμό Warta και συνδέεται με την υπόλοιπη πόλη με γέφυρες!  Ένα κτίριο μέσα στη φύση!!Εμείς μπήκαμε μέσα, ο εσωτερικός του κόσμος ήταν σκοτεινός (θα έλεγε κανείς ότι μόνο τα κεριά φωτίζουν κάπως τον χώρο), όμορφος  και μυστηριώδης!

Το απόγευμα μας βρήκε και πάλι στο εστιατόριο podkoziolek με τις υπέροχες γεύσεις του και το βράδυ κάναμε μια τελευταία βόλτα στην φωτισμένη πλατεία!Ο κόσμος την Κυριακή ήταν πολύ λιγότερος και μπορέσαμε να θαυμάσουμε καλύτερα τα 4 αγάλματα που βρίσκονται φωτισμένα σε κάθε γωνία της πλατείας. Το άγαλμα  του Άρη, του Ποσειδώνα, του Απόλλωνα και της Προσερπίνης (παρόμοια θεότητα με αυτήν της  μυθικής Περσεφόνης). Στο τέλος της βραδιάς καθίσαμε στο cacao republika, μια καφετέρια όπου μπορεί κανείς να γευτεί τη σοκολάτα είτε σε παγωμένο και ζεστό ρόφημα, είτε σε παγωτό, είτε σε πάστα και κέικ ή σουφλέ..και άλλα. Ομορφο μαγαζί με πολλές σοκολατενιες επιλογες!

4η μέρα / 29 Ιανουαρίου
Την τελευταία μερα επιλέξαμε να εκμεταλλευτούμε τις ώρες , πηγαινοντας σε δυο μεγάλα καστρα ιστορικου ενδιαφέροντος. Το zamek βρισκεται περιπου 15 λεπτα με τα ποδια απο την πλατεια του Πόζναν.  Αποτέλεσε κατοικία του Χιτλερ κατά το β' παγκόσμιο πόλεμο, όχι όμως για πολυ! Σημερα λειτουργεί ως κέντρο Πολιτισμού και πραγματοποιούνται διάφορες θεατρικες και μουσικες εκδηλώσεις. Στον κήπο του κάστρου υπάρχει άγαλμα αφιερωμένο στη σφαγή του Κατύν. Το royal castle βρισκεται λίγα λεπτά με τα πόδια μακριά από το δημαρχείο. Το κάστρο αυτο είναι χτισμένο από το 13ο αιώνα. Υπεστη δυο καταστροφές (το 1536  από πυρκαγιά και το 1945 λόγω του Β' Παγκοσμίου πολέμου) αλλά χτίστηκε και πάλι από την αρχή! Το απογευμα φάγαμε στο εστιατόριο Gospoda στην πλατεία. Πολύ όμορφο με πλούσιες γεύσεις!Στις 3.30 αναχωρησαμε για να προλαβουμε την πτηση μας που αναχωρούσε στις 17:25.

Και καπου εδω τελειωνει η όμορφη εκδρομη μας στο Ποζναν, μια πολη με ομορφη φυση και ιστορικο ενδιαφέρον. Αν και πήγαμε χειμώνα, πετύχαμε σχετικά καλές θερμοκρασίες, 5-8°C χωρίς καθόλου χιονι. Και πάλι βέβαια νιώθαμε  αρκετό κρύο λόγω υγρασίας.  Συνήθως η θερμοκρασία πέφτει υπό του μηδενός τους χειμερινούς μήνες. Εύχομαι σε όποιον πάει να περάσει όμορφα και να του αρέσει τόσο όσο άρεσε σε εμάς!!

Αν επιθυμείς και εσυ να δεις την ταξιδιωτική σου εμπειρία στο travelsecrets.gr στείλε μας email στο travelsecrets.gr@gmail.com ή μύνημα στη σελιδα μας στο Facebook εδώ