Ενα Σαββατοκύριακο στην χώρα του μύθου...Κόμη Δράκουλα!!! ΡΟΥΜΑΝΙΑ

Την παρακάτω ταξιδιωτική εμπειρία μας την έστειλε η Xrisa Panagiotakopoulou.
Στείλτε μας την δικιά σας στο email travelsecrets.gr@gmail.com

Παρασκευή 23/9/16
Αθήνα/Βουκουρέστι
Το ταξίδι ήταν σύντομο,μόνο ένα Σαββατοκύριακο, αλλά αρκετό για να πάρουμε μια μικρή γεύση από την γειτονική Χώρα της Ρουμανίας.Φύγαμε με την απογευματινή πτήση 17:10 της Ryanair την Παρασκευή 23/9/16 και γυρίσαμε με την βραδινή 19:15 την Κυριακή 25/9/16 από το Otopeni airport.Το κόστος των εισιτήριων ήταν 61€ το άτομο.Φτάσαμε λίγο εξαντλημένοι στην Ρουμανία γιατί είχαμε μια μικρή καθυστέρηση λόγω σκιασμένου λάστιχου...στο αεροπλάνο...πόσο τρελό !!Ευτυχώς όμως είχαμε ήδη κλείσει την μεταφορά μας μέσω του ξενοδοχείου με πολύ χαμηλό κόστος 25-30€.Κάναμε συνάλλαγμα στο αεροδρόμιο μόνο για τα μικρό έξοδα ,100€ δεν χρειάζονται παραπάνω καθώς σχεδόν παντού δέχονταν την visa.( φέραμε και ρέστα!!!)

Το ξενοδοχείο μας ήταν το Hotel Ambiance ,όχι τέλειο αλλά ικανοποιητικό, αρκετά κοντά στο μετρό, εξυπηρετικοτατο προσωπικό και μεγάλο δωμάτιο,με πρωινό.Το δίκλινο ήταν σύνολο 102€.

Αφού τακτοποιηθήκαμε στο δωμάτιο ,ζητήσαμε ένα ταξί από την ρεσεψιόν για το κέντρο της πόλης με κόστος περίπου 2-3€.Εδώ να σας πω ότι γενικότερα δεν είχαμε ακούσει τα καλύτερα για τα ταξί της Ρουμανίας, δηλ. ότι εκμεταλλεύονται τους τουρίστες και ότι υπάρχουν διάφορες ταρίφες,αλλά παρόλα αυτά εξακολουθεί να είναι φτηνό μέσο μεταφοράς (προτιμήστε να καλείται από την ρεσεψιόν όπου συνεργάζονται με συγκεκριμένες εταιρείες και σας λένε και στο περίπου το κόστος για την μεταφορά,επίσης εάν είσαστε έξω και θέλετε να πάρετε ταξί για την επιστροφή σας να κοιτάτε την πόρτα του οδηγού να αναγράφετε η ταρίφα 1,39 lei και καλό είναι να πάρετε πχ την εταιρεία που συνεργάζεται το ξενοδοχείο σας.)

Είχα ήδη φροντίσει και είχα κάνει κράτηση σε ένα από τα πιο γνωστά και παραδοσιακά εστιατόρια του Βουκουρεστίου όπου κάποιες ώρες έχει ζωντανή παραδοσιακή μουσική η χορό, https://www.carucubere.ro/ και πάλι καλά γιατί η ουρά ήταν πολύ μεγάλη με αναμονή. Ο χώρος ήταν απίστευτης αισθητικής παντού ξύλο και βιτρό παράθυρα, ένιωθες σαν να βρισκόσουν σε άλλη εποχή,οι σερβιτόροι με παραδοσιακές στολές και τα πιάτα που πέρναγαν από μπροστά μας εντυπωσιακότατα...και σε γεύση ιδιαίτερα! Αν και θεωρείται το πιο γνωστό εστιατόριο πληρώσαμε μόνο 25€.

Αφού απολαύσαμε το γεύμα μας κάναμε μια βραδινή βόλτα στο κέντρο της παλιάς πόλης.Τριγύρω στους πεζόδρομους είναι η νυχτερινή Ζωή της πόλης με μεγάλη ποικιλία από μαγαζιά,για φαγητό και για ποτό, πιστεύω αξίζει μια βόλτα.Η βόλτα μας ήταν ευχάριστη περνώντας από την εκκλησία της Σταυρουπόλεως μια μικρή ορθόδοξη εκκλησία στην καρδιά της πόλης, αφιερωμένη στους αρχάγγελους Μιχαήλ και Γαβριηλ.Έπειτα είδαμε το εθνικό μουσείο φυσικής ιστορίας ,ένα περίεργο άγαλμα  ενός άντρα πιθανόν του Τραιάνου ,που κρατάει αγκαλιά έναν λύκο και το κτήριο της κεντρικής τράπεζας της Ρουμανίας.

Σάββατο 24/9/16
Βουκουρέστι/ Σιναία/ Μπρασόβ
Η μέρα μας ξεκίνησε από πολύ νωρίς καθώς είχα κλείσει ημερήσια εκδρομή στην ενδοχώρα της Ρουμανία με επίσκεψη σε δυο κάστρα από εδώ

Το κόστος της εκδρομής ήταν 75€ το ατομο,λιγο τσιμπημένη η τιμη αλλα πιστεύω οτι άξιζε τα λεφτά της, εφόσον είχαμε και ξεναγό κ προταιρεοτητα στις εισόδους των κάστρων. Έπρεπε να συναντήσουμε το γκρουπ 8:00 στο Romanian Athenaeum οποτε ξανα ζητήσαμε ταξί, μπορούσαμε να πάμε κ με το μέτρο αλλά γιατί να ταλαιπωρηθούμε αφού ήταν μικρό το κόστος.

Μετά από μια στάση για καφέ και μετά από δυο ώρες "επικίνδυνης οδήγησης" των Ρουμάνων οδηγών φτάσαμε στο κάστρο Πελες στα Σιναια θαυμάζοντας τα καταπράσινα τοπία των Καρπαθίων.Εντυπωσιάστηκα απο το δάσος και την διαδρομή όπου σε συνδυασμό με της γυναίκες που πουλούσαν βατόμουρα και μούρα σε καλαθάκια ήταν λες και ζούσες σε άλλη εποχή.

Το κάστρο Πελες είναι πρώην Βασιλική κατοικία που χρονολογείται από το 1883 ,από τα ομορφότερα κάστρα της χώρας.Στον εξωτερικό προαύλιο χώρο το τοπίο ήταν μαγικό,φοβερή αρχιτεκτονική αναγεννησιακού ρυθμού με εκλεπτυσμένους κήπους και αγάλματα που γίνονται ένα με το τέλειο αρμονικό τοπίο της φύσης.

Στο εσωτερικό του έχει 160 δωμάτια διακοσμημένα με ξυλόγλυπτα,με βιτρό υψηλής ποιότητας, με πολυελαίους από κρύσταλλα Μουράνο , με ιδιαίτερες πορσελάνες και έπιπλα ντυμένα με εντυπωσιακά δέρματα.Επίσης υπάρχουν όπλα,γλυπτά ,μουσικά όργανα ακόμη και ένα ομοίωμα ιππότη με το  αλόγου του.Το αρνητικό είναι ότι εαν θέλεις να φωτογραφήσεις το εσωτερικό χρειάζεσαι έξτρα εισιτήριο εισόδου περίπου 7€.

Έπειτα αναχωρήσαμε για το κάστρο Μπραν στην καρδιά της Τρανσυλβανία, το οποίο χτίστηκε από ιππότες το 1212 και έγινε γνωστό ως κάστρο του κόμη Δράκουλα.Με την βοήθεια των τοπικών μύθων το κάστρο είχε ως έδρα του ο Βλάντ Τεπες ο τρομερός, που πέρασε στην ιστορία και ως ο Βλάντ ο ανασκολοπιστής η πιο σύνηθες ...ως Κόμης Δράκουλας.Ένας απλά εμπορικός μύθος,καθώς ο Βλάντ ίσως δεν επισκέφτηκε ποτέ αυτό το κάστρο, όμως αξίζει να το βλέπεις σαν ένα ανατριχιαστικό παιδικό παραμυθάκι.Το κάστρο είναι αρκετά μεγάλο και επιβλητικό χτισμένο σε βραχώδη τοποθεσία.

Στο εσωτερικό υπάρχει ένα πολύ στενό πέρασμά ,το οποίο χρησιμοποιούσαν οι ιππότες κυριως για την άμυνα τους,ετσι ωςτε να μην ειναι ευκολη η πρόσβαση.Υπαρχουν πολλα δωματια σε ολα τα επίπεδα, ειναι ομως σαφώς πιο λιτά διακοσμημένα αλλα παρόλα αυτα προκαλούν την ανατριχίλα του μύθου.

Υπάρχει μια ενδιαφέρουσα εσωτερική αυλή με πολλούς μηχανισμούς βασανιστηρίων,όπλων κλπ.
Η γενικότερη θέα απο τα πιο ψηλά σημεία του κάστρου είναι απλά απολαυστική.

Φεύγοντας απο το κάστρο υπάρχει μια υπαίθρια αγορά με σουβενίρ κ διαφημιστικά τοπικά προϊόντα.(Προτιμήστε να αγοράσετε από εκεί τα σουβενίρ σας, δεν θα βρείτε πολλά στο Βουκουρέστι)

Κάναμε μια βόλτα στην αγορά και καθίσαμε όλο το γκρουπ μαζί σε ένα εστιατόριο που μας πρότεινε ο ξεναγός μας ο Valentine .Μας βοηθησε να επιλέξουμε και τοπικές γεύσεις οπως η σούπα που σερβίρουν μέσα σε στρογγυλό ψωμάκι και το τοπικό γλυκό που μοιάζει με ντοντατς με σος και μαρμελάδα (papanasi) TripAdvisor.com.gr Βέβαια πιστεύω οτι μπορείτε να βρείτε κατι λιγοτερο τουριστικό,δηλ εμείς εαν δεν πήγαινε ολο το γκρουπ εκεί μπορεί κ να πηγαίναμε κάπου καλύτερα.

Τέλος η τελευταία στάση μας ήταν στην μικρή όμορφη πόλη του Μπρασοβ,η παλιά πόλη είναι όμορφα διατηρημένη και αξίζει οπωσδήποτε μια επίσκεψη.Η κεντρική πλατεία του Μπρασοβ, η αλλιώς πιάτσα Σφατουλουι είναι πανέμορφη,βρίσκεται στην καρδιά του Μπρασόβ, διαθέτει ένα ιδιαίτερό συντριβάνι στο κέντρο της και περιβάλλεται από όμορφα ιστορικά κτήρια όπως το παλιό δημαρχείο,το Πύργο του ρολογιού  και την μαύρη εκκλησία, ένα διάσημο γοτθικό μνημείο το οποίο χρονολογείται από το 1477 και πήρε το όνομα της όταν μαυριστηκε απο τον καπνό μιας μεγάλης πυρκαγιάς.

Επίσης λίγο πιο πέρα χαζέψαμε και το μικρότερο στενό του κόσμου γνωστό ως "Δρόμος του σχοινιού".Κάναμε την βόλτα μας στην πεζοδρομημένη παλιά πόλη και περιηγηθήκαμε ανάμεσα στα πολλά καφέ,εστιατόρια και εμπορικά μαγαζιά.

Εαν είχαμε και παραπάνω χρόνο σίγουρα θα πηγαίναμε με το τελεφερίκ  να θαυμάσουμε την θέα από το βουνό Ταμπα, εκεί όπου βρίσκεται η γνωστή πινακίδα της πόλης.

Η επιστροφή της εκδρομής ήταν πιο χαλαρή, φτάσαμε στο Βουκουρέστι μετά τις 20:00.Θελήσαμε να κάνουμε μια βραδινή βόλτα με το hop on- hop off bus ,αλλα δυςτυχως δεν προλάβαμε το τελευταίο δρομολόγιο.(μπορείτε να πάρετε εισητηριο και να το χρησιμοποιήσετε για 24 ώρες με κόστος 6€ το ατομο)Χαζεψαμε λίγο στα μαγαζιά στην παλιά πόλη και επιστρέψαμε κατάκοποι για ξεκούραση.Να πω οτι το μέτρο τους ηταν λιγο μπέρδεμα και μας ταλαιπώρησε λίγο με τις γραμμες, κόστος του εισιτηρίου νομίζω ότι ήταν περίπου 1,10€.

Κυριακή 25/9/17 Βουκουρέστι/ Αθήνα
Σηκωθήκαμε σε λίγο πιο συννεφιασμένο τοπίο,αλλά παρόλα αυτά η θέα από το δωμάτιο ήταν μαγική καθώς ήμασταν ακριβώς δίπλα σε ένα ποτάμι.

Αφού αφήσαμε το δωμάτιο πήγαμε στο κέντρο και κατευθυνθήκαμε προς το Πατριαρχείο της πόλης που βρίσκεται σε ένα ύψωμα κοντά στην πλατεία Unirii, ένα εντυπωσιακό σύμπλεγμα εκκλησιαστικών κτηρίων

Έπειτα κατηφορίσαμε στον κεντρικό δρόμο θαυμάζοντας αρκετά αγάλματα στον δρόμο μας και πήγαμε στην στάση  8 (κάτω από την διαφημιστική πινακίδα της Coca Cola ,διευκρίνιση γιατί εμείς ταλαιπωρηθήκαμε να βρούμε την στάση) και πήραμε το τουριστικό λεωφορείο hop on- hop off για να δούμε και τα υπόλοιπα αξιοθέατα της πόλης

Θαυμάσαμε το επιβλητικό άγαλμα των ηρώων του αέρα, περάσαμε απο το τεράστιο πάρκο Herastrau μεγάλης έκτασης με εκπληκτικούς κήπους,με πολλά δέντρα και μια λίμνη στο εσωτερικό του κατάλληλη για ρομαντικές στιγμές όπου μπορείς ακόμη να κάνεις και βαρκάδα.Μέσα στο πάρκο ειδαμε οτι υπηρχε και το village museum,ενα μουσείο με ξύλινες αγροικίες ιστορικού ενδιαφέροντος  που έδειχναν τον τρόπο ζωής των Ρουμάνων χωρίς πολλές ανέσεις και πολυτέλειες.( Δεν το επισκεφτήκαμε γιατι δεν ειχα διαβάσει και ιδιαιτερα θετικα σχολια).Ο δρόμος μας οδήγησε στην αψίδα του θριάμβου η οποια κατασκευάστηκε εις μνήμη της ενοποίησης της Ρουμανίας το 1818 και η ομοιότητα της με του Παρισιού ειναι σκόπιμη και  γι αυτο φημολογείται το Βουκουρέστι κ ως μικρό Παρίσι.Περάσαμε απο το κτήριο ελεύθερου Τυπου House of free press,απο το εθνικό στρατιωτικό μουσείο National Military palace,απο την πανεπιστημιακή βιβλιοθήκη με το επιβλητικό άγαλμα του ιππέα του βασιλιά Κάρολου .

θαυμάσαμε μια ιστορική όμορφη εκκλησία χτισμένη με κόκκινα τούβλα γνωστή ως Biserica Kretzulescu,έπειτα ειδαμε την πλατεία επαναστάσεως απο οπου ξεκίνησε η επανάσταση εναντίον του καθεστώτος του Τσαουσέσκου , το πρώην Βασιλικό παλατι ,το οποίο τωρα ειναι Μουσείο τέχνης.Ειδαμε το Romanian Athenaeum,κτήριο υπεροχής αρχιτεκτονικής οπου φιλοξενεί συχνά μουσικές εκδηλώσεις,την εντυπωσιακή λευκή εκκλησία white church και τελος το κτήριο της εθνικής τράπεζας C.E.C palace.

Αφού ολοκληρώσαμε μια πλήρη διαδρομή με το λεωφορείο κατεβήκαμε στην πιο κοντινή στάση για την παλια πολη.Εκει θαυμάσαμε την μικρή όμορφη εκκλησία του Αγ.Αντωνιου που βρίσκεται δίπλα από την πριγκιπική αυλή των ερειπίων του κάστρου του Βλάντ,είδαμε και την προτομή του.

Χαζεψαμε στα τουριστικά μαγαζιά και περιηγηθήκαμε μεσα στα στενά.Ειχε και αρκετά εμπορικά μαγαζιά με πολυ καλες προσφορές και για όποιον ενδιαφέρεται εχει ενα τεράστιο εμπορικό κέντρο πολυ κοντά στην πλατεια Unirii.

Αφου χαζεψαμε λίγο ακόμη καταλήξαμε για φαγητό σε ενα εστιατόριο αλυσίδα οπου δοκιμάσαμε τοπικές πίτες και χυμούς https://laplacinte.ro/ro/pages/menu καποια ηταν νόστιμα,κάποια πάλι όχι (συμβουλή μην προτιμήσετε με κατσικίσιο τυρι,ειναι απαίσιο) σαν χώρος βέβαια ήταν πολύ όμορφος διακοσμημένος. Γενικότερα να επισημάνω οτι οι Ρουμάνοι δεν ξέρουν κ παρά πολύ καλά αγγλικά,πολλές φορές υπήρχε ένα μικρό θεματάκι επικοινωνίας.

Τέλος επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο ,πήραμε αποσκευές και ζητήσαμε ταξί για το αεροδρόμιο που νομίζω ότι ήταν μεταξύ 10-15€ .Ωραίο αεροδρόμιο για να εκμεταλλευθείς τα τελευταία lei που σου περίσσεψαν.

Ένα σύντομο ταξίδι απόδρασης τελείωσε απολαυστικά.Μπορώ να πω ότι για φτηνός προορισμός η Ρουμανία άξιζε τα λεφτά του,ιδιαίτερα η εκδρομή στην Τρανσυλβανία,πιστεύω ότι αν δεν την ειχα κλείσει θα ειχα ψιλό απογοητευτεί μονο με την πολη του Βουκουρεστίου.Ωραίο το μικρό Παρίσι αλλά όχι αρκετό για να μείνεις μόνο εντός των " τειχών" της πολης.

THINGS Didn't DO and regret
• Δεν βρήκα το τεράστιο κτήριο του Τσαουσέσκου ,θα μου πείτε πως? Ε μαλλον δεν ειδα το τρίτο μεγαλύτερο κτήριο του κόσμου....τι να πω.

• Ήθελα περισσότερο χρόνο στην πόλη του Μπρασόβ ίσως και μια διανυκτέρευση, επισης ήθελα να περιηγηθώ και λίγο στα Σιναια.

•Κοντα στο αεροδρόμιο Οτοπενι έχει ένα θεματικό θαλάσσιο πάρκο που ήθελα να επισκεφτώ αλλα δεν έφτανε ο χρονος για σπα και χαλάρωση http://www.therme.ro/en/

• Ήθελα περισσότερο χρόνο μέσα στο πάρκο  Herastrau και γιατί όχι και σε μια ρομαντική βαρκάδα.

TIPS
•Μπορειτε να επισκεφτείτε την Ρουμανία είτε Σεπτέμβριο όπως εμείς ,είτε Μάιο όπου όλα τα Καρπάθια είναι καταπράσινα και οι εικόνες είναι μαγικές αλλά μπορειτε και να την επισκεφτείτε χειμώνα με χιόνια για άλλες εικόνες,ετσι ωςτε να εκμετάλλευτειται και τα χιονοδρομικά κέντρα στη Σιναια...και οι δυο περιπτωσεις ειναι ενδιαφέρουσες.

•Εαν είσαστε παραπάνω απο δυο ατομα πιστεύω αξιζει περιςςοτερο να νοικιάσετε αμαξι για να κάνετε την εκδρομή σας,ίσως και να διανυκτερεύσετε στο Μπρασοβ.Πιστευω θα σας βγει πιο οικονομικά,χαμηλό κόστος ενοικίασης,χαμηλή τιμη βενζίνης ΑΛΛΑ μεγαλη προσοχή στην οδήγηση,οδηγούν σαν τρελοί οι Ρουμάνοι.

•Υπαρχει ομαδα για δωρεάν ξενάγηση στην πολη του Βουκουρεστιου οπου λειτουργεί με φιλοδωρήματα, ξεκινά στις 10:30 & στις 18:00 και διαρκεί 2 ωρες https://bucharest.walkaboutfreetours.com/

•Η ισοτιμία lei / euro ειναι υπέρ μας οποτε μπορειτε κάλλιστα να εκμεταλλευτείτε τα πολλα mall που έχει η πολη του Βουκουρεστιου και να κάνετε τις αγορές σας.

Καλη ανάγνωση ,ευχομαι να σας έπεισα για ενα μικρό city break τωρα που βρισκεις αεροπορικα απο 34€!!!

Εαν θέλετε μπορείτε να κάνετε εγγραφή στο κανάλι μου εδώ για περισσοτερα βίντεο.